نخستین وبسایت تربیت بدنی وعلوم ورزشی

betrool

فشرده سازی برنامه های تمرینی

برنامه های تمرینی روزانه میتوانید باعث حفظ تناسب اندام و سلامت جسمی و روانی افراد گردند ولی سوالی که در هر برنامه تمرینی برای ما مطرح است این میباشد که چه میزان در شبانه روز قادر هستیم برای برنامه های تمرینی خود وقت و زمان صرف نمائیم.

10-Minute-Beginner-HIIT-Wor

 

باید بدانیم که اجرای یک برنامه تمرینی علاوه بر اینکه نیاز به زمان 45 تا 90 دقیقه ای دارد علاوه بر آن افراد باید مدتی را هم صرف رسیدن به باشگاه و برگشت از آن نمایند که این امر موجب میگردد بسیاری از افراد شاغل و حتی دانشجویان و دانش آموزان نیز از ورزش منظم دور باشند. قرن بیست و یک انسان را بیش از گذشته مشغول به امور مختلفی نموده که موجب محدودیت های زمانی بیش از گذشته گردیده است. آیا اینجا نیز میتواند علم به یاری انسان بیایید و موجب فشرده سازی برنامه های تمرینی برای صرفه جویی در اجرای برنامه های تمرینی گردد؟ پاسخ به این سوال بلی هست.

سیستم های جدید امروزه به یاری ما آمده است تا با پرداختن به زمان اندک نتیجه مشابهی را داشته باشیم. بگذارید ساده تر توضیح بدهیم. در حالی که شما نیاز به یک ساعت زمان دارید تا در یک برنامه سبک بین 400 تا 500 کیلو کالری انرژی بسوزانید و یا عضله سازی مناسب داشته باشید با اجرای برنامه های فشرده و باشدت بالا قادر خواهید بود تا با پرداختن به یک ششم یعنی تنها 6 دقیقه وقت به همان نتیجه برسید. این سیستم های تمرینی که به نام تمرینات اینتروال با شدت بالا شناخته میشوند دارای راندمان بالا، ترشح هورمون های رشد و تستسترون بالایی در بدن مجری برنامه همراه میباشند. اثرات هورمونی مفید این تمرینات باعث چربی سوزی و همراه با آن عضله سازی بالایی گردیده که با حداقل زمان ممکن شده است. این دسته از تمرینات با هر شرایطی سازگار بوده و بر اساس فضایی که هر فرد در اختیار دارد میتوان متناسب با شرایط برنامه مناسبی را طراحی کرد ولی باید بدانیم که داشتن حداقل های آمادگی جسمانی برای این دسته از تمرینات لازم و ضروری بوده که باعث میگردد در توصیه این نوع از برنامه های تمرینی دقت صورت گیرد.

توجه مهم: اجرای این دسته از برنامه های تمرینی در آماده سازی ورزشکاران زیاد دیده میشود ولی به تازه گی در حوزه برنامه های فیتنس و تناسب اندام نیز باشگاهها از این روش استفاده میکنند.

به عنوان یک عضو کوچک از جامعه ورزش به هیچ عنوان توصیه نمیکنم که افراد به صورت سر خود این دسته از برنامه ها را اجرا نمایند  این نوع از برنامه ها نیاز به دانش بالا در حوزه فیزیولوژی ورزش (نه پزشکی) داشته و طراحی آن نیاز به حداقل های دانش در علم تمرین و حرکت شناسی دارد. نمونه این برنامه تمرینی را صورت کلی در مقالات گذشته در سایت قرار دادیم و به زودی نیز نمونه هایی دیگر را قرار خواهیم داد. مربیان عزیز که قصد طراحی اینگونه برنامه ها را دارند باید به دقت روی مسائل احتیاطی کار نمایند.

 

 

منبع : myfitroad.com

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

Back to top