نخستین وبسایت تربیت بدنی وعلوم ورزشی

betrool

پروتئین در ورزش های مختلف (نگرش های جدید)

پاورپوینت پیوست شده به صورت یک مقاله مروری همراه با ذکر منابع می باشد که نگرش های نوینی در رابطه با تغذیه پروتئین ها در فعالیت های ورزشی مختلف ارائه می دهد.

 

عمده مباحث این پاور پوینت در رابطه با پروتئین ها در ورزشکاران مختلف شامل موارد زیر است :

 

• چرا پروتئین برای ورزشکاران مورد نیاز است؟
• بهترین دوز پیشنهادی چیست؟
• چه نوع پروتئین پیشنهاد می شود؟
• نحوه مصرف چگونه باشد؟
• برنامه غذایی بنویسیم که در آن منابع پروتئینی یک ورزشکار تامین شود.
 
• بهترین دوز پیشنهادی برای ورزشکاران مقاومتی بر اساس آخرین یافته های علمی روزانه 1/2 تا 1/7 گرم به ازای هرکیلوگرم از وزن بدن توصیه شده است. (Macnaughton et.al, 2014)
 

اما این مقدار چطور باید مصرف شود؟

 

 پاورپوینت پروتئین ورزشکاران

•تحقیقی جدید در سال 2014 نشان دادن حداکثر سنتر پروتئین عضله هنگامی اتفاق می افتد که پیش از تمرین حدود 20 گرم پروتئین دریافت کنیم و چنانچه بخواهیم بیشتر از این مقدار دریافت کنیم مابقی پروتئین دفع خواهد شد و سنتز بیشتری پس از تمرین رخ نخواهد داد (witard et.al, 2014).
 
• الگوی جدید پیشنهادی به منظور دریافت مناسب ترین دوز و اثر بخشی بیشتر ارائه شد که به الگوی «تجمیعی» معروف شد که توسط (Aretaet al., 2013; Mamerowet al., 2014)ارائه گردید.
به طور مثال چنانچه نیاز روزانه ورزشکاری به پروتئین 90 گرم است می بایست آنرا در بین وعده های روزانه تقسیم کند (30 گرم صبحانه، 30 گرم ناهار، 30 گرم شام) بدین ترتیب سنتر پروتئین بیشتری در 24 ساعت رخ خواهد داد.
آخرین شاخص بکار رفته در ارزیابی کیفیت یک منبع پروتئینی « امتیاز اسید آمینه های ضروری قابل هضم » گفته می شود .

The Digestible Indispensable Amino Acid Score (DIAAS)

 

 

به طور کلی پروتئین های حیوانی (مانند Whey) نشان داده شده که دارای امتیاز بیشتر نسبت به پروتئین های گیاهی (مانند Soy) هستند و دریافت آنان باعث سنتز بیشتر پروتئین عضلانی خواهد شد (Macnaughton et.al, 2014)
بدلیل تاثیر مستقیم پروتئین های شیر یا به عبارت دیگر در دسترس بودن اسید های آمینه شیر و گردش آن در خون تا کنون بهترین و مرغوب ترین نوع پروتئین شناخته شده است (پروتئین Whey).
بهترین نوع مصرف پروتئین ها به صورت مایع می باشد.
در تحقیقی حدود 20 گرم پروتئین شیر به صورت مایع در مقایسه با همین مقدار پروتئین ِ جامد مانند تخم مرغ یا گوشت، سنتز پروتئین عضلانی بیشتری را منجر شد (Burke et al., 2012).
 
پاورپوینت نگرش های جدید به تغذیه پروتئین در ورزشکاران رشته های مختلف قابل دانلود به صورت کاملا رایگان و بدون نیاز به ثبت نام 
 

 

 

 
 

1 نظر

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

Back to top
ردیاب آنلاین خودرو ردیاب خودرو