نخستین وبسایت تربیت بدنی وعلوم ورزشی

  • فیزیولوژی ریکاوری
    فیزیولوژی ریکاوری ریکاوری یکی از جنبه های مهم است که ورزشکار باید به آن توجه کند.هنگامی که بدن ما به طور منظم تحت فشار تمرین ومسابقه قرار میگیرد،برای جلسه بعدی ورزش وتمرین عضلات ما نیاز به سوخت گیری مجدد دارد.اگر هنگام ورزش یا بعد از آن از تغذیه غفلت شود،بدن ما دچار کمبود انرژی خواهد شد.
    ادامه مطلب...
  • نوشیدنی‌های انرژی‌زا
    نوشیدنی‌های انرژی‌زا نشان داده شده‌است نوشابه‌هاي انرژي‌زا يا توان‌زا (مانند ردبول[1]) عملكرد ورزشي را بهبود مي‌بخشند (گائینی و همکاران،1391). تحقيقات نشان داده‌اند كه نوشابه‌هاي انرژي‌زا قادرند تا هوشياري و تمركز را افزايش دهند و همچنين قادرند تا عملكرد هوازي را بهبود بخشند (Rahnama et al, 2010). در این راستا گائینی و همکاران(1391) پژوهشی به منظور شفاف‌سازي تأثير نوشيدني‌های ردبول و هایپ[2] و بررسي آثار تعاملي تركيبات موجود در آن‌ها، تأثير ارگوژنيكي اين…
  • مقدار و غلظت کربوهیدرات مصرفی در حين ورزش
    مقدار و غلظت کربوهیدرات مصرفی در حين ورزش گزارش شده‌است که مقدار کربوهیدرات مورد نیازی که باید خورده شود تا یک اثر کمکی به وجود آورد، تقریبأ 45 تا 65 گرم کربوهیدرات در ساعت است. البته غلظت مطلوب کربوهیدرات یک نوشیدنی که هنگام فعالیت ورزشی مصرف می‌شود، به اوضاع فردی و محیطی حاکم بر جلسه فعالیت ورزشی بستگی دارد.
    ادامه مطلب...
  • پروتئین در ورزش های مختلف (نگرش های جدید)
    پروتئین در ورزش های مختلف (نگرش های جدید) پاورپوینت پیوست شده به صورت یک مقاله مروری همراه با ذکر منابع می باشد که نگرش های نوینی در رابطه با تغذیه پروتئین ها در فعالیت های ورزشی مختلف ارائه می دهد.
    ادامه مطلب...
  • فیزیولوژی ورزش کشتی
    فیزیولوژی ورزش کشتی فیزیولوژی ورزش کشتی تمام نکاتی که یک مربی یا فیزیولوژیست باید در مورد کشتی بداند در این مقاله کامل توسط یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته فیزیولوژی ارائه شده است
    ادامه مطلب...
  • تمرینات TRX چیست ؟
    تمرینات TRX چیست ؟ TRX یا به عبارتی دیگر Total Body Resistance Exercise از ورزشهای رو به توسعه ای میباشد که در ده های اخیر و از سال 1990 به دنیا معرفی شده است. در این ورزش افراد با استفاده از بندهایی که به یک سقف یا دیوار بسته شده است تمریناتی را که بر پایه وزن بدن و گاها تعادل میباشد اجرا میکنند.
    ادامه مطلب...
  • اثر شاخص گلایسمیک کربوهیدرات مصرفی در حين ورزش بر عملكرد ورزشكاران
    اثر شاخص گلایسمیک کربوهیدرات مصرفی در حين ورزش بر عملكرد ورزشكاران مفهوم شاخص گلايسميك(GI) [1] در ابتداي سال 1980 براي بيان كيفيت كربوهيدرات‌ها به عنوان روشي جهت طبقه‌بندي كربوهيدرات‌هاي غذايي بر اساس پاسخ گلوگز خون بعد از وعده غذايي خورده شده مورد نظر در مقايسه با غذاي مرجع (گلوكز يا نان سفيد) مطرح شد (Donaldson et al,2010). به توانايي هر غذا در افزايش قند خون 2 ساعت بعد از خوردن آن غذا، شاخص گلايسميک آن غذا گفته مي‌شود.
    ادامه مطلب...
Back to top